środa, 19 lipca 2017

Tajemnicze symbole na opakowaniach kosmetyków. Od dziś to już nie problem w ich odczytaniu.


Kupujemy niezliczone ilości kosmetyków. Do twarzy, ciała, rąk czy stóp. Znamy lub lubimy daną firmę i to na nią zwracamy uwagę przy zakupie. Na opakowaniach widzimy mnóstwo informacji. Sprawdzamy datę produkcji i datę ważności kosmetyku. Nie ważne czy to szampon, balsam do ciała, żel pod prysznic, a nawet podkład do twarzy, naszym okom nie umknął również tajemnicze, nie wszystkim znane symbole. 


Pisałam już kiedyś o rozszyfrowaniu kodu produkcji i daty ważności kosmetyków- kto nie czytał, a warto to zrobić KLIK. Dzisiaj odczytałam dla Was oznaczenia i symbole umieszczone na opakowaniach kosmetyków. Po przeczytaniu tych dwóch tekstów świadome wybieranie kosmetyków będzie dla Was priorytetem. Zapraszam ;)






Symbole na kosmetykach:






Produkt nie testowany na zwierzętach. Może na opakowaniu widnieć nazwa BWC- Beauty Without Cruelty lub Not tested on Animals.







Znak Międzynarodowego Związku Producentów Przeciwko Testów na Zwierzętach w Kosmetyce.  








Symbol otwartego słoiczka. Informuje jak długo można używać kosmetyki po ich otwarciu.







Znak ,, Dbaj o czystość'' sugeruje wyrzucać kosmetyki do kosza na odpady.









Informacja o załączonej ulotce w środku opakowania. Znajdziesz na niej informacje o składzie, wskazaniach, stosowaniu kosmetyku. 










Opakowanie nadaje się do recyklingu.







Wyrób zgodny z normami Unii Europejskiej. Obowiązkowe oznaczenie, które musi być umieszczone przed wprowadzeniem produktu na rynek. Gwarantuje bezpieczeństwo i zdrowie produktu.






Obowiązkowy symbol zawarty na opakowaniach kosmetyków chroniących skórę przed promieniowaniem słonecznym. Jest gwarancją przed skuteczną ochroną przed promieniowaniami UVA.










Produkt łatwopalny.









Znak umieszczony na opakowaniach pakowanych. Oznacza gwarancje firmy paczkującej towar.










Informacja z jakiego tworzywa został wyprodukowany produkt.










Symbol występuje również w zielonym kolorze. Oznacza wsparcie producenta kosmetycznego dla systemu recyklingu.










Na opakowaniach kosmetyków możemy również spotkać symbole tzn. certyfikaty przyznawane przez różne państwa i organizacje międzynarodowe. 



BDIH-znak ekologiczny, oznacza,że do produkcji produktu zostały użyte surowce naturalne np. oleje roślinne, ekstrakty ziołowe pochodzące z upraw ekologicznych lub dzikich zbiorów. Symbol ten jest gwarancją czysto- biologicznego produktu, który jest przyjazny dla skóry jak i środowiska naturalnego.


Błękitny anioł- znak ekologiczny wymyślony przez niemieckie Ministerstwo Środowiska. O jego przyznaniu decyduje mi.n. oszczędność w zużyciu energii, wpływ zastosowanych materiałów na środowisko i możliwości przetworzenia produktu.




Eko- znak otrzymują produkty niepowodujące negatywnych skutków dla środowiska oraz spełniają określone kryteria dotyczące zdrowia, środowiska. 

Ecolabel - znak ekologiczny ustanowiony przez Komisję Europejską w 1992 roku. Jest głównym europejskim wyróżnieniem przyznawanym wyrobom spełniającym wyższe normy środowiskowe. 



Vegan- znak handlowy Towarzystwa Wegańskiego działającego w UK. Do produkcji kosmetyków, na których jest ten symbol nie użyto substancji pochodzenia zwierzęcego.




Ecocert - kupując produkt z tym znaczkiem masz pewność, że są one na pewno ekologiczne i zrobione z surowców naturalnych (m.in. nie testowane na zwierzętach, bez surowców modyfikowanych genetycznie, bez syntetycznych substancji zapachowych i barwiących)





Kto dotrwał do końca? Dużo jest tych symboli. Znacie je? 
Może widzieliście jeszcze inne oznaczenia na kosmetykach? Dajcie znać ;)

45 komentarzy

  1. Wielu znaków w ogóle nie znałam. Świetny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niektóre z tych symboli znam, niektórych nie. Bardzo przydatny wpis - teraz będę mądrzejsza ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie przywiązywałam do tego wagi, ale widzisz, człowiek uczy się cały czas :)
    Bardzo przydatne informacje. A ja przygotowałam z okazji urodzin bloga małą niespodziankę i ciekawa jestem jakie tam symbole znajdę!!!
    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam prawie wszystkie oznaczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatny post :) Niektórych oznaczeń nie znałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny wpis bardzo przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Great post, Dear! ♥

    Soslu Badem by Dilek

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy wcześniej nie zwracałam uwagii na te znaczki szczerze mówiąc :/ Ale te dwa pierwsze bardzo mi się spodobały :D
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Większość z tych symboli jest mi znane. Jednak niektóre z nich widzę po raz pierwszy. Przydatny post
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow ! Super ! Nigdy nie wiedziałam co niektóe znaczki znaczą a teraz chociaż wiem :D Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  11. Najważniejsze znać oznaczenia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że niestety niewiele osób zwraca uwagę na przydatność produktu do użytku po otwarciu :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo praktyczny przewodnik po symbolach i oznaczeniach na kosmetykach. Większość znam, ale nie wszystkie.
    Pozdrawiam ciepło :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Część znam, część dopiero poznałam! Dziękuję za tak ważne informacje! Z pewnością teraz będę bardziej uważać na opakowania:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo przydatny post- w końcu dowiedziałam się co to za tajemnicze E na pudełeczkach :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Warto być świadomym konsumentem i wiedzieć co się wybiera.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawy post. Sporo wiedziałam ale tez sporo soe dowiedzialam!

    OdpowiedzUsuń
  18. kilka oznaczeń znam, ale w sumie będąc w sklepie mało co uwagi na to zwracam.
    bardzo przydatny post.

    OdpowiedzUsuń
  19. Z pierwszej tury znaków znałam wszystkie ;) Z drugiej tylko dwa :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Niezbyt zwracam na to uwagę ale jak tak przeczytałam okazuje się że wszystkie są mi znane. Hm :p

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajny post. Ja zawsze zwracam uwage na to, czy kosmetyk nie byl testowany na zwierzetach.

    OdpowiedzUsuń
  22. bardzo przydatny post :) W końcu wiem, co oznacza poszczególny znaczek.

    OdpowiedzUsuń
  23. mega ciekawy wpis ! aż podziękuje ! zapraszam do siebie :) https://goldwish.blogspot.co.at/

    OdpowiedzUsuń
  24. Dzięki za ten wpis. Teraz będę brała pod uwagę nie tylko cenę i datę ważności, ale też inne symbole

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo przydatny post :)
    Nie znam wszystkich symboli, ale teraz będę zwracać na nie uwagę.
    zapraszam do mnie: https://anastyle14.blogspot.com/
    Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  26. O jacie! Nigdy jakoś nie zwracałyśmy uwagi na te znaki :D Znamy tam kilka. Tym wpisem rozwiałaś nasze wątpliwości co do kilku z nich :D Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  27. Very interesting post! Thanks for sharing! 👌👌👌

    OdpowiedzUsuń
  28. gracias por toda la informacion, algunos no los sabia

    OdpowiedzUsuń
  29. Udało się, dotrwałam :)
    niektóre oczywiście znam i widuję na opakowaniach, ale są wśród nich i takie których nie widziałam, ale może po prostu nie zwróciłam uwagi ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo fajna ściąga! Warto znać wszystkie znaki na kosmetykach, dzięki temu wiemy co kupujemy i nie mamy problemów z zużyciem w odpowiednim terminie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo dobry wpis, większość symboli była mi znana, niestety nie wiedziałam co oznaczają ;)
    Piękny szablon bloga, zostaję na dłużej ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Znaczną część znałam, większość jest też dość prosta i łatwo domyślić się czego dotyczą, ale kilka było mi kompletnie obcych. :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Niektóre symbole są mi znane, ale są też takie o których nie wiedziałam (np. dwa pierwsze). Dobrze trafić na taki wpis i dowiedzieć się czegoś nowego ☺

    OdpowiedzUsuń
  34. Na kosmetykach LUSH jest właśnie taki symbol,że nie testują na zwierzętach :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Powiem Ci szczerze,że znałam tylko częśc z tych symboli.Bardzo przydatny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Większość jest mi znana. ja ostatnio widziałam na jakimś kremie do ciała znak trójkąta z 4 w środku. Muszę poszukać co to znaczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Większość z nich kojarzę. Ja z przyzwyczajenia zawsze sprawdzam etykiety pod względem składu ale również symboli :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Świetny post; ) niezbyt często przeglądam te znaczki na opakowaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Część tych symboli znam :) Fajnie, że wyjaśniono te oznaczenia, bo przynajmniej można wiedzieć, co one oznaczają.

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo ciekawy wpis :) dzięki Twojemu blogowi dowiedziałem się czegoś nowego :) pozdrawiam :);)

    OdpowiedzUsuń
  41. świetny post, warto coś takiego wiedzieć:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  42. Nie wszystkie symbole znam, ale prawdę mówiąc nie bardzo zwracam na nie uwagę przy zakupie kosmetyków. Większeść tego, co mam pochodzi od Yves Rocher, więc sprawa jest prosta. Natomiast obserwuję zalew kosmetyków "bio" i zastanawiam się na ile jest to chwyt marketingowy i, czy aby na pewno kremy bez konserwantów są lepsze od tych z ;))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwacje. Miło,że doceniasz mój czas i pasje .
Obserwujesz- daj znać w komentarzu.